“Πραγματοποίηση Ημερίδας: “Εκπαιδευτικές πρακτικές στην ειδική αγωγή”
Ο Σχολικός Σύμβουλος Αθανάσιος Κ. Ρισβάς 5ης Περ. Ε.Α.Ε., τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Αχαΐας, Αιτ/νίας και Ηλείας καθώς και οι ΣΜΕΑΕ Αχαΐας, Αιτ/νίας και Ηλείας συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα: “Εκπαιδευτικές πρακτικές στην ειδική αγωγή” σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
|
||||
Πύργος Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013 Συνεδριακό Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας Μεγάλη Αίθουσα |
||||
8:30 – 09: 00 |
Προσέλευση – Εγγραφές |
|
|
|
09: 00 – 9:15 |
Έναρξη ημερίδας – Χαιρετισμοί Βράβευση |
|
|
|
Θεματική 1 ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ – ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ |
||||
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
09: 15 – 9:30 |
Η ειδική αγωγή σήμερα |
Αντώνης Χαροκόπος |
Πρόεδρος της Π.ΟΜ.ΑμεΑ Δυτικής Ελλάδος και Νοτίων Ιονίων Νήσων |
|
09: 30 – 09: 45 |
Ανάπτυξη Προσβάσιμου Εκπαιδευτικού και Εποπτικού Υλικού για Μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες |
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς |
Σχολ. Σύμβ. ΕΑΕ
|
|
09: 45 – 10: 00 |
«Παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού για την ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών στο γνωστικό, γλωσσικό, επικοινωνιακό, συναισθηματικό και προμαθηματικό και κινητικό τομέα δεξιοτήτων» |
Σαπουνά Πολυξένη
|
Νηπιαγωγός Ε. Α. Προϊσταμένη Ειδ. Νηπιαγωγείο Πύργου |
|
10: 00 – 10: 15 |
Εργονομικός Σχεδιασμός Θρανίου- εποπτικά μέσα |
Γιαννόπουλος Θεόδωρος
|
Εκπαιδευτικός Α/θμιας Ε.Α. – δάσκαλος Προϊστάμενος Ειδ. Δ. Σ. Κρεστένων |
|
ΣΥΖΗΤΗΣΗ 15’ |
||||
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’ |
||||
Θεματική 2 ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ |
||||
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
10: 45 – 11: 30
|
Διδάσκοντας ένα παιδί με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας- Σύνδρομο Asperger «Πάντα είμαι εκεί…!» |
Σπηλιόπουλος Σπήλιος
Ηλιοπούλου Ανδριάνα
Μωραΐτη Νικολία |
Εκπαιδευτικός Α/θμιας- δάσκαλος 4ο Δ. Σ. Πύργου (οργανική θέση)
Εκπαιδευτικός Β/θμιας- Φιλόλογος 3ο Γυμνάσιο Πύργου
Γονέας παιδιού με Αυτισμό Εκπαιδευτικός Β/θμιας Γαλλικών 3ο Γυμνάσιο Πύργου |
|
11: 30 – 11: 45 |
Διδασκαλία Φιλολογικών Μαθημάτων με Power Point |
Παπαμιχαήλ Δόμνα |
Εκπαιδευτικός Β/θμιας Ε.Α. – Φιλόλογος Ε. Ε. Γυμνάσιο Πύργου |
|
11: 45 – 12: 00
|
«Η φωτοσύνθεση…αλλιώς»
|
Πούρνου Δήμητρα
Διαμαντοπούλου Σοφία |
Εκπαιδευτικός Β/θμιας – Χημικός Γυμνάσιο Κρεστένων
Εκπαιδευτικός Β/θμιας Ε.Α. – Φυσικός Γυμνάσιο Κρεστένων |
|
12: 00 – 12: 15 |
Γραμματισμός και παιδί με προβλήματα ακοής |
Μιχαήλ Φωτεινή |
Εκπαιδευτικός Α/θμιας Ε.Α. Παράλληλης Στήριξης 1ο Δ. Σ. Πύργου |
|
ΣΥΖΗΤΗΣΗ 15’ |
||||
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’ |
||||
Θεματική 3 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ |
||||
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
12 : 45 – 13 :15 |
Σχολική Τάξη: Χώρος Εξέλιξης, Επικοινωνίας και Δημιουργίας |
|
ΚΕΔΔΥ Ηλείας
|
|
ΣΥΖΗΤΗΣΗ 15’ |
||||
Θεματική 4 ΣΑΝ ΜΟΥΣΙΚΗ… |
||||
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
13: 15 – 13 : 30 |
3 Δεκεμβρίου 2012 |
|
Ε. Ε. Ε. Ε. Κ. Πύργου |
|
|
Οργανωτική επιτροπή: ΚΕΔΔΥ Ηλείας |
|
|
|
Πάτρα Τρίτη 18 Ιουνίου 2013 ————————– Αμφιθέατρο Δημοτικού Σχολείου Κωφών – βαρήκοων Πάτρας ————————– |
||||
08:30΄ – 09: 00΄ |
Προσέλευση – Εγγραφές |
|
|
|
09:00΄ – 09:30΄ |
Έναρξη ημερίδας – Χαιρετισμοί Βράβευση |
|
|
|
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Θεματική 1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
||||
09:30΄ – 09:45΄ |
Η ειδική αγωγή σήμερα |
Αντώνης Χαροκόπος |
Πρόεδρος της Π.ΟΜ.ΑμεΑ Δυτικής Ελλάδος και Νοτίων Ιονίων Νήσων |
|
09:45΄ – 10:00΄΄ |
Αυτόνομη Διαβίωση στο Ειδικό Σχολείο
Μια πρώτη Προσέγγιση |
Καραγιάννη Μαρία Πανταζή Ελένη Κουτσιουρή Καλλιόπη Αντωνιάδης Γεώργιος Γιαννοπούλου Βασιλική Παπαλαμπροπούλου Γεωργία |
1o Ειδικό Δημ. Σχ. Πάτρας |
|
10:00΄ – 10:05 |
«Η/Υ ως Εργαλείο μάθησης –ειδικά περιφερειακά για παιδιά με Κινητικές δυσκολίες» |
Δόγκαλης Δ, Ξύγκας, |
3Ο Ειδ. Δημ. Πάτρας |
|
10:05΄ – 10:15 |
“Αξιοποίηση των tablet pc στα ειδικά σχολεία: Κριτήρια επιλογής υλικού και λογισμικού. Προτάσεις από το δοκιμασμένο λογισμικό”.. |
Κονιδάρης Γιώργος |
2ο Ειδ. Ειδ. Δημ. Σχ. Πάτρας |
|
10:15 – 10:30 |
Πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους μαθητές του 17ου Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στο Φάσμα του Αυτισμού. |
Βικτώρια Γεωργοπούλου |
Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στο φάσμα του αυτισμού |
|
10:30΄ – 10:45΄ |
«Αξιολόγηση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: Σχηματοποίηση- διαβάθμιση-επιβράβευση» |
Ασημακοπούλου, Άννα |
ΚΕΔΔΥ Αχαΐας |
|
ΣΥΖΗΤΗΣΗ 15’ |
||||
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’ |
||||
Θεματική 2 ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ |
||||
11:15΄ – 11:30΄ |
“Ομάδα Υποδοχής νέων μαθητών – Διεπιστημονική Αξιολόγηση” (PPT) |
Θεοδωροπούλου Μαρία (λ/θ), Βαλλιανάτου Κων/να (κ/λ), Φλογεράς Χρήστος (ε/θ), Τσουκαλά Ευαγγελία (ψ/λ) |
Ειδικό Δημοτ. Σχ. Αιγίου |
|
11:30΄- 11:45΄ |
“Συνεργασία ειδικοτήτων στη διαχείριση ομάδας μαθητών” |
Μερσίνη Πετρέλλη, κοινωνική λειτουργός και Μιχαλοπούλου Αντιγόνη, Σχολική νοσηλεύτρια |
2ο Ειδ. Δημοτ. Σχ. Πατρών |
|
11:45΄- 11:55΄ |
Μελέτη Περίπτωσης παιδιού Α΄Γυμνασίου με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή |
Μόσχου Χρυσούλα |
Παράλληλη Στήριξη Γυμνασίου Οβρυάς Πατρών |
|
11:55΄ – 12:05 |
Πρώιμη Εκπαιδευτική παρέμβαση |
Αλεξάνδρα Ζαγούρα |
Ειδικό Νηπιαγωγείο κωφών βαρήκοων Πάτρας |
|
12:05 – 12:15 |
“Ανάπτυξη γραπτής γλώσσας για Κωφούς και βαρήκοους μαθητές” |
Ανδρικοπούλου Ειρήνη |
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας |
|
ΣΥΖΗΤΗΣΗ 10’ |
||||
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10’ |
||||
Θεματική 3 ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ |
||||
12:35΄- 12:50΄΄ |
“Εφαρμογή Εναλλακτικού τρόπου μάθησης για μαθητές ειδικής αγωγής, στα πλαίσια περιβαλλοντικού προγράμματος, με τη χρήση κουκλοθέατρου -παραμυθιού” |
Β.Βιδάχου Μ.Παπανικολάου Χ.Πεφάνη |
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας |
|
12:50 – 13:05 |
“Οι ΤΠΕ σε παιδιά με νοητική ανεπάρκεια στο ΕΕΕΕΚ” |
Παπαμιχαήλ Κυριακή, ΠΕ19 Σταματελάτος Χρήστος, ΠΕ19 Στασινοπούλου Χριστίνα, ΠΕ19
|
ΕΕΕΕΚ Αχαΐας |
|
13:05 – 13:15 |
Το δομημένο διάλειμμα. |
Γιαννακοπούλου Παναγιώτα (ΕΒΠ) |
2ο Ειδ. Δημ. Σχ. Πατρών |
|
13:15 – 13:30 |
|
|
|
|
13:30 – 14:00 |
Κλείσιμο Ημερίδας (Συμπεράσματα Παραλαβή βεβαιώσεων) |
|||
|
Οργανωτική επιτροπή: Μαυρόγιαννη Θεώνη Δημοτικό Σχολείο Κωφών βαρήκοων Πάτρας |
|||
Μεσολόγγι Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013 ————————– 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου ————————– |
|||
08:30΄ – 09: 00΄ |
Προσέλευση – Εγγραφές |
|
|
09:00΄ – 09:15΄ |
Έναρξη ημερίδας – Χαιρετισμοί Βράβευση |
|
|
Θεματική 1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||
|
ΤΙΤΛΟΣ
|
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
09:15΄ – 09:30΄ |
Η ειδική αγωγή σήμερα |
Αντώνης Χαροκόπος |
Πρόεδρος της Π.ΟΜ.ΑμεΑ Δυτικής Ελλάδος και Νοτίων Ιονίων Νήσων |
09:30΄ – 10:00΄ |
Ν’αγαπάς να διδάσκεις. -Ν’αγαπάς να μαθαίνεις. «Η βιωματική μάθηση και η προαγωγή της ψυχικής υγείας μέσα από τη δυναμική της ομάδας» |
Τζελαλίδης Γεώργιος, Κατσένη Ευγενία |
Ειδικό Δημοτικό Σχολείο ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου |
10:00΄ – 10:10 |
Δείκτες νοσηρότητας & κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των μαθητών που αξιολογήθηκαν από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ν. Αιτ/νίας
|
Κολτσίδας Παναγιώτης
|
Αν .Προϊστάμενος ΚΕ.Δ.Δ.Υ Αιτωλ/νίας |
10:10΄ – 10:20 |
Συνοσηρότητα διαταραχών λόγου και συναισθηματικών-μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά: μία μελέτη περίπτωσης |
Μπαλτάς Σπυρίδων Λογοπεδικός |
ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ν.Αιτωλ/νίας |
10:20 – 10:30 |
Αξιολόγηση δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας |
Τσαούση Δέσποινα Νηπιαγωγός |
ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ν.Αιτωλ/νίας |
10:30 – 19:45 |
Τα Ειδικά Σχολεία ως Κέντρα Υποστήριξης Ε.Α.Ε. |
Δεληγιάννης Νίκος |
Δ/ντής 1ου Ειδ. Δημ. Σχ. Αγρινίου |
ΣΥΖΗΤΗΣΗ 15’ |
|||
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 15’ |
|||
Θεματική 2 ΘΕΜΑΤΑ ΣΜΕΑΕ |
|||
11:15 – 11:30 |
Τα μαθηματικά έγιναν να λύνουν προβλήματα και όχι να βασανίζουν τα παιδιά |
Κων/νος Καρβούνης ΠΕ3.50 |
Δ/ντής του ΕΕΕΕΚ Ναυπάκτου |
11:30 – 11:40 |
Σκοπός της εκπαίδευσης στο ειδικό σχολείο |
Ζώης Γεώργιος |
Δ/ντής του Σχολείου |
11:40- 11:50΄ |
Το έργο της κοινωνικής λειτουργού στο Ειδικό Δ.Σ. Μεσολογγίου |
Βαζούκη Γλυκερία |
«Δημητρούκειο» Ειδικό Δ.Σ. Μεσολογγίου |
11:50 – 12:00 |
Οργάνωση Ατομικού Φακέλου μαθητή. Κατάρτιση Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος |
Αγγέλης Λάμπρος |
1ο Ειδ. Δημ. Σχ. Αγρινίου |
12:00 – 12:15 |
“Μια καλημέρα, που δεν αφήσαμε να “πέσει” χάμω.” |
Καρφή Σταυρούλα, Χαλάτσης Ευθύμιος, Λάππα Ιωάννα, Μελίστα Μαρία, Μουχτούρη Βασιλική, Γιώτη Παρασκευή |
Ειδικό Δημ. Σχ. Ναυπάκτου & Ειδικό Νηπ. Ναυπάκτου |
ΣΥΖΗΤΗΣΗ 10’ |
|||
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 10’ |
|||
Θεματική 3 ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ |
|||
12:35 – 12:50 |
Μέθοδοι διδασκαλίας σε μαθητή με νοητική υστέρηση |
Τσιτσέλης Σωκράτης |
«Δημητρούκειο» Ειδικό Δ.Σ. Μεσολογγίου |
12:50 – 13:05 |
«Η κατασκευή ενός βιβλίου, η διαδρομή ενός σπόρου, η χρήση των πολυμέσων και η προώθηση του προϊόντος», |
Φερεντίνου Γούδα Μαρία ΠΕ 08.50, Ψυχούλα Αικατερίνη ΠΕ ΠΕ18.30.50, Πατρόπουλος Αθανάσιος ΠΕ20.50 |
ΕΕΕΕΚ Αγρινίου |
13:05΄ – 13:20 |
“TO ΝΕΡΟ’’ (Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης που πραγματοποίησε το Νηπ/γείο μας) |
Μπάδα Κων/να Χριστοδούλου Πηνειώ Ντουντούμη Μαρία Ταφίλη Αθανασία |
Ειδικό Νηπ/γείο ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου |
13:20 – 13:30 |
«Φωτεινά χαμόγελα-γερά δόντια» |
Γιάννα Τηλιγάδα |
Τ.Ε. 16ο Νηπ. Αγρινίου |
13:30 – 13:40 |
Εικονογράφιση παραμυθιών σε βαρήκοο μαθητή |
Παπαροϊδάμης Νικόλαος
|
1ο Ειδ. Δημ. Σχ. Αγρινίου |
13:40– 14:00 |
Κλείσιμο Ημερίδας (Συμπεράσματα, Παραλαβή βεβαιώσεων) |
||
|
Οργανωτική επιτροπή: Κολτσίδας Παναγιώτης Σκαρμούτσος Τάσος Ζώης Γεώργιος Χαρμαντζής Ανδρέας
|